Kerkentour: op bezoek bij VEG De Ark in Middenmeer

zondag 18 maart 2018 17:06

Zondagmorgen 18 maart hebben wij als ChristenUnie Hollands Kroon een kerkdienst bijgewoond van de Volle Evangelie gemeente de Ark aan de Kerkring in Middenmeer. Het was een zeer frisse maar ook stralende dag. Zowel buiten op het parkeerterrein als binnen in het prachtige kerkgebouw werden we zeer hartelijk ontvangen.

Bij binnenkomst was de band al heerlijk aan het inspelen en zingen. Bij aanvang van de dienst werden er onder hun begeleiding meerdere liederen enthousiast met elkaar gezongen. Tussentijds mochten de kinderen en jeugd naar hun eigen ruimte gaan voor een verdere voorzetting op deze zondagmorgen. Na de zang gingen we over in gebed en kregen aansluitend het opbouwende woord mee op deze zondagochtend. Het was onderdeel van de serie “Uw aanwezigheid”. In deze dienst werd in het bijzonder stil gestaan bij het thema van de Profetische rol. Zorg voor je gemeente. Je kunt op een praktische manier voor je gemeente zorgen door je fysiek in te zetten, kinderwerk, koffieschenken, onderhoud enz . Het is echter ook van essentieel belang om pastoraal te ondersteunen. Om de stem van de Heer te leren verstaan en deze ook door te geven. God spreekt door iedereen, dit kan in de eerste plaats door zijn Woord te lezen en te verstaan, maar ook door visioenen of dromen, belangrijk blijft daarin om het altijd te toetsen aan het Woord. Profeteren in de gemeente is opbouwend, geeft bevestiging en geeft herstel (leven) met elkaar.

De eigen voorganger Eric Cappelli had aan het begin van de dienst aangekondigd wij als ChristenUnie aanwezig waren en na afloop tijdens de koffie graag met de gemeenteleden in gesprek wilden gaan. Ook hier werd dat zeer op prijs gesteld en hebben we veel waardevolle gesprekken gevoerd. We mochten een stukje van het enthousiasme en de warmte van deze gemeente ervaren.

Beste mensen van de Ark in Middenmeer, bedankt dat wij de samenkomst mee mochten maken en de hartelijke en gastvrije ontvangst!