Einde raadsperiode voor de CU

logo CUHK.jpgdinsdag 01 maart 2022 09:41

Donderdag 3 maart is de laatste raadsvergadering voor de verkiezingen, en daarmee ook de laatste formele vergadering van directe inspraak. ChristenUnie zal in Hollands Kroon op 16 maart namelijk niet meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen.

Het bestuur van CU Hollands Kroon heeft in 2021 de moeilijke beslissing moeten nemen om ditmaal niet aan de verkiezing van de gemeenteraad deel te nemen. We zijn jaren vertegenwoordigd middels een raadslid, we hebben zelfs nog tijdelijk een wethouder mogen leveren. Tijdens de vorige verkiezingen kregen we het vertrouwen van 1000 kiezers, daar zijn we heel dankbaar voor.

Om deel te nemen aan de verkiezingen zijn er veel mensen nodig. In de eerste plaats in alle voorbereidingscommissies en aansluitend om de steunfractie van een gekozen raadslid(en) te vormen. Uit de gesprekken en communicatie met onze leden bleek, dat er te weinig motivatie / mogelijkheid onder de leden was om hier invulling aan te geven. Tijdens de algemene ledenvergadering is dan ook de beslissing genomen, om niet mee te doen.

Als afdeling blijven wel zichtbaar in diverse projecten waar we ons willen inzetten voor de mensen in onze gemeente, en opdat we niet vergeten worden.
Wellicht kunnen we weer meedoen in 2026!

Namens bestuur CU Hollands Kroon,

Piet Groen