Kerkentour: Langewegkerk

kerk slootdorp A.jpgmaandag 11 december 2023 09:59

Zondag 10 december waren wij te gast bij de Langewegkerk (PKN) in Slootdorp. Wij werden hartelijk ontvangen door de gastvrouw die ons welkom heette in de kerk en ons wegwijs maakte. Daarbij werd ons ook verteld dat het thema voor deze adventtijd "Familie" is.

Tijdens de dienst werd de tweede adventskaars aangestoken door de kinderen, waarna zij aan de slag gaan met het maken van een filmpje die met het adventsthema te maken heeft. Het eindresultaat zal tijdens de dienst op 1ste Kerstdag worden getoond. Op een mooie en ongedwongen manier raken de kinderen bekend met het woord van God.

De preek word gehouden in het advent thema, daarbij laat de dominee bij aanvang een prent zien van Rien Poortvliet waarbij hij Maria heeft geschetst en voorzien van de volgende notitie; “Zij is gewoon genoeg. Dit is de rode draad in de preek, iedereen hoort erbij vanuit welke achtergrond dan ook. Dit zien wij tevens terug in de stamboom van Jezus. Denk hierbij aan Rachab de hoer, niet bepaald een beroep waar wij mee te koop zouden lopen als dit in onze stamboom zou staan. Van God mag zij, en ook dus wij, er echt gewoon bij horen.

Na de kerkdienst werden we uitgenodigd voor een kopje koffie of thee, onder het genot hiervan hebben wij fijne gesprekken gevoerd met verschillende gemeenteleden. Wat is het fijn om te zien en te ervaren dat er in dit dorp zo’n actieve kerkgemeenschap aanwezig is.

Lieve mensen van de Langewegkerk: wij kijken terug op een inspirerende kerkdienst en mooie ontmoetingen. Dank dat we deze dienst mochten bijwonen en voor het gastvrije ontvangst. Voor de toekomst wensen wij jullie alle goeds en Gods zegen toe.