Kringlooptour!

BF8A1DD4-B67F-4558-A4A1-0D6669D46254.jpegmaandag 20 februari 2023 11:23

Afgelopen weekend stond in het teken van de provinciale actie van ChristenUnie Noord-Holland om de vrijwilligers van kringloopwinkels in het zonnetje te zetten. Door hun bijdrage om producten te hergebruiken, zetten we een belangrijke stap in het verduurzamen van ons leven op aarde.

Binnen Hollands Kroon en Schagen werden meerdere winkels bezocht en werd een zak stroopwafels of doos chocolade namens de ChristenUnie overhandigd door Marjon en Anna Tolhuis, Hielke van Leeuwen en Mieke Dijkema. Tijdens de tour is er een stop gemaakt op de volgende locaties:
Middenmeer: Het Boetje van Present
Anna Paulowna:’t Winkeltje / Snuffelmarkt bij de kerk en Kringloopwinkel Hollands Kroon
Hippolytushoef: De Wieringer Schatkamer en Twice
Wieringerwerf: Rataplan en Saartje
Schagen: Dorcas

Overal was het een warm welkom, hebben we leuke gesprekken gevoerd en hebben gezien hoe iedereen ermee bezig is om zijn/haar steentje bij te dragen. De vele vrijwilligers die in de verschillende winkels werken, doen dit met veel plezier en met oog voor duurzaamheid. Dat niet alleen, er is ook oog voor de mensen die het wat moeilijker hebben in onze samenleving. Het maakte ons des te enthousiaster om te zien hoe zorgvuldig het hergebruik van kleding, speelgoed, huishoudelijke apparaten, meubels etc  wordt georganiseerd. Het meeste wordt nagekeken en z.n gerepareerd zodat het compleet en netjes de winkel in kan.

Bij het Boetje van Present loopt ook een project i.s.m. de gemeente via stichting Wonen Plus Welzijn (Doet en Ontmoet). Waar mensen kleding leren naaien of herstellen of kledingstof wordt hergebruikt om bijvoorbeeld tassen of kussens van te maken.  Mooi om te zien dat er zoveel meer mogelijk is als een maatschappelijke organisatie zoveel doet. Tijdens de tour kwamen we zelf ook pareltjes tegen die toch echt niet konden laten liggen zoals een mooie trui en een tas.

Alle vrijwilligers en personeel hartelijk dank voor wat jullie doen in en voor onze samenleving en schepping.

E61A0D75-CC3A-4FDC-A081-3DC92219D731  FB_IMG_1676889169978  FB_IMG_1676889206262  33473D8B-32F1-4ADC-86A3-5D02E7D8B67B  FB_IMG_1676889067571a  FB_IMG_1676889105175a